001 /** 002 * This class is the main class of the "World of Zuul" application. 003 * "World of Zuul" is a very simple, text based adventure game. Users 004 * can walk around some scenery. That's all. It should really be extended 005 * to make it more interesting! 006 * 007 * To play this game, create an instance of this class. 008 * 009 * This main class creates the necessary implementation objects and starts the game off. 010 * 011 * @author Michael Kolling and David J. Barnes 012 * @version 2.0 (Jan 2003) DB edited (2019), AF edited (2021) 013 */ 014 015public class Game 016{ 017 private UserInterface aGui; 018 private GameEngine aEngine; 019 020 // private UserInWelcome aGuiW; 021 // private GameEnWelcome aEngineWelcome; 022 023 024 /** 025 * Crée le jeu et initialise sa cartographie interne. Crée l'interface utilisateur. 026 * @param pNomJoueur : Saisissez votre nom (dans des guillemets) "NOM-PSEUDO". 027 * @param pModeJeu : Saisissez le niveau du jeu : 1 = facile 028 * @param pModeJeu : Saisissez le niveau du jeu : 2 = moyen 029 * @param pModeJeu : Saisissez le niveau du jeu : 3 = difficile 030 * Attention, pensez à activer le son ! Des messages vocaux seront diffusés ! 031 */ 032 public Game(final String pNomJoueur, final int pModeJeu) 033 { 034 this.aEngine = new GameEngine(pNomJoueur, pModeJeu); 035 this.aGui = new UserInterface( this.aEngine ); 036 this.aEngine.setGUI( this.aGui ); 037 038 // this.aGuiW = new UserInWelcome( this.aEngine ); 039 // this.aEngineWelcome = new GameEnWelcome(pNomJoueur, pModeJeu); 040 // this.aEngineWelcome.setGUIWelcome( this.aGui ); 041 042 043 } //Game() 044 045 046}