001 /**
002 *  This class is the main class of the "World of Zuul" application. 
003 *  "World of Zuul" is a very simple, text based adventure game.  Users 
004 *  can walk around some scenery. That's all. It should really be extended 
005 *  to make it more interesting!
006 * 
007 *  To play this game, create an instance of this class.
008 * 
009 *  This main class creates the necessary implementation objects and starts the game off.
010 * 
011 * @author  Michael Kolling and David J. Barnes
012 * @version 2.0 (Jan 2003) DB edited (2019), AF edited (2021)
013 */
014
015public class Game
016{
017    private UserInterface aGui;
018    private GameEngine aEngine;
019    
020    // private UserInWelcome aGuiW;
021    // private GameEnWelcome aEngineWelcome;
022    
023
024    /**
025     * Crée le jeu et initialise sa cartographie interne. Crée l'interface utilisateur.
026     * @param pNomJoueur : Saisissez votre nom (dans des guillemets) "NOM-PSEUDO".
027     * @param pModeJeu : Saisissez le niveau du jeu :       1 = facile       
028     * @param pModeJeu : Saisissez le niveau du jeu :       2 = moyen        
029     * @param pModeJeu : Saisissez le niveau du jeu :       3 = difficile    
030     * Attention, pensez à activer le son ! Des messages vocaux seront diffusés ! 
031     */
032    public Game(final String pNomJoueur, final int pModeJeu) 
033    {
034        this.aEngine = new GameEngine(pNomJoueur, pModeJeu);
035        this.aGui = new UserInterface( this.aEngine );
036        this.aEngine.setGUI( this.aGui );
037        
038        // this.aGuiW = new UserInWelcome( this.aEngine );
039        // this.aEngineWelcome = new GameEnWelcome(pNomJoueur, pModeJeu);
040        // this.aEngineWelcome.setGUIWelcome( this.aGui );
041
042        
043    } //Game()
044    
045    
046}